Fallens Dagar

Fredag: På morgonen var det upp och hoppa vid nio tiden. Gick ut och gick med Hampus en sväng. Sen hem och jag ch mamma åkte och köpte hårfärg till hennes hår.för det blev inte bra, det innan. Så vi åkte till Jätten. Sedan hemmåt coh så färgade jag håret på mamma. Och den här gången blev det bra faktiskt :P

Gjorde mig iordning och vid 3 tiden cyklade jag och mamma bort till Micaela och Carina. Vi cyklade sedan ner till stan och väntade på att Kraftprovet skulle börja. Jag chansade på att 45:an skulle vinna, men det gjorde han inte, han kom 5, men bgra gissning iaf :) Anna och Klara kom även en stund med, och sen Jenny också. Efter att kraftprovet va slut, gick jag, Micaela, Jenny och Anna vidare. Vi kikade lite nere vid kanalen och så. Tog bussen hem till Jenny vid tjugo över 6. Var hemma hos henne en snabbis. Och sen när vi skulle md bussen ner tll stan igen fick vi SPRINGA, för vi hade tänkt att ta en senare buss men ändrade oss i sista stund, och som tur va så hann vi. Åkte hem till mig en snabbis och sen till Micaela. Vid nio tiden tog vi bussen ner till stan och då hade även Emelie kommit med. Vi gick runt lite och så, när vi kommit runt Spikön säger Jenny. Var är min mobil. Och den var hemma hos Micaela. Så jag och Jenny tog bussen hem till Micaela och hämtade den. Och som vanligt fick vi springa till bussen, gjorde bort oss lite på vägen, synd :P Iaf så hämtade vi Jennys mobil och sedan tog vi bussen tillbaka till stan igen. Mötte Micaela, Emelie och Anna. Vi gick runt och sen så stog vi utanför Mezas tält ett bra tag. Jätte bra musik, och massor av folk. Träffade massa folk. Vid halv två tiden cyklade jag, Micaela och emelie hem. Och jag somnade nästan direkt när jag kom hem. För jag hade såå ont i bena, växtvärk :S ONT.

Lördag: Vaknade klockan tio, och var rejält trött. Men gick upp och gjorde mnig iordning och så. Bara tog det lugnt , men frammåt 3 mötte jag Micaela vid bussen och vi åpkte ner till stan. kikade i lite affärer och så. Provade en klänning men köpte den inte, kunde inte bestämma mig om jag skulle ha den. vi gick vidare och mötte Jenny. Och sedan ner till bryggan och där mötte vi Emelie. Kikade lite på Wakeborduppvisningen. Men allt tog sån himla lång tid. Så vi tröttnade å att sitta och vänta, så vi gick och kikade lite. Köpte oss en korv och sedan tog jag bussen hem. Åkte till pappa en snabbis och sedan vidare till mamma. Sydde in ett par bysor, blev jätte bra :) Sömmerska nr 1 :D Vid 7 tiden kom Micaela och Johanna, vi bara tog det lugnt och pratade :P Gjorde mig iordning och så. Jag, Micaela, Johanna och Emelie tog bussen ner till stan kvart i nio. Mötte Jenny där nere. Gick vidare och kikade lite och så. Mötte upp Dennis och hans kompisar och prtade en liten stund :) Sedan vidare igen :P Hamnade utanför Mezas tält igen, verkligen bra musik där :) Träffade massa folk och så. Vet inte hur måmnga gånger vi gick fram och tillbaka på en gata. Finns ju bara bajamajor och det vägrar jag gå på, för det är sååå vidrigt :S

Vid halv ett tiden var vi plötsligt inne i Meza tältet, och där hade vi verkligen skit kul. Sjöng och dansa och ja, gud va kul det var. va massor med folk. Men dem stängde klockan ett tyvärr :S Det var llite tråkigt. Så vi gick vidare till bryggan och Jenny mötte Lucas. Vi gick och mötte Dennis och hans kompis Linus. Och vidrae upp på efterfest hos honom, riktigt trevligt :) Men när klockan närmade sig kvart över två gick jag, Micaela och Emelie mot bussen och Jenny till Lucas. Det var jätte mycket folk på torget, för alla skulle ju med sina bussar. Men vi hittade våran iaf. Men den kom iväg lite senare än va den skulle, för det va som många som skulle med. Helt proppfullt på bussen verkligen. Var hemma runt tjugo i tre. Gick och la mig nästan med en gång.

Söndag:  Vaknade klockan 10. Men var riktigt pigg faktiskt. packade och så, för den här veckan ska jag till pappsen. Gjorde mig iordning och bara segade på dagen.

Mötte Jennifer vid 4 tiden och gick ner till stan och kollade. Kikade lite på Barnes Allsång :P Satte oss vi bryggan och lyssnade när dem spelade musik. Meza tältet :P Sjunger så bra :) Vid kvart över sex cyklade jag hemmåt, och då började det regna :S Men men, hoppade i träningskläderna och cyklade ner mot Carro och vidare till Hjulkvarnelund. Där skulle det bli jympapass ute. Men ungefär när halv passet hade gått började det spöregna. Det verkligen ööste ner. Men alla fortsatte att kämpa på. Var mycket folk och tränade faktiskt, trots regnetEfter trä'ningen cyklade vi hem till Carro en stund. Och sen cyklade jag hemmåt. Och påvägen hem ramlade jag med cykeln :S För kedjan hoppas, samtidigt som jag trampade, och jag vet inte vad som hände, men plötsligt låg jag där på trottoaren och cykeln ute på övergångsstället. Kom en bil precis samtidigt, men som tur va så han han stanna. Skrapa upp låret, knät och armbågen och fick styret på mig. Så nu är jag lite öm här och var. Och ajjj vad ont det gjorde. Gick resten av vägen hem. Duschade oh plåstrade om mig.

Vid halv tio körde mamma mig ner till Carro. Även ida kom och vi gick mot Hojumstunet. För Sebastian skulle spela och sen var fyrverkerierna. Mötte Jenny, Lucas och Anna, så vi pratade med dem och sen gixk vi alla upp och satte oss på berget och kikade fyverkerierna. Träffade även Micaela, Emelie och Johanna med. Inte förrän kvart över leva tiden kom fyrverkerierna igång. Men det var verkligen fint. Som alltid.

Mötte Disa och Robin och gick med dem en stund, gick bort och lyssnade på när dem sjöng (igen) Jag och carro tog oss en prommenad lite överallt. Och helt plötsligt springer det upp en råtta, och carro hoppar och skriker och jag blir livrädd. Gick hem till Carro en stund.Och vid två kom pappa och hämtade mig. Sommnade vid tre tiden ungefär. Ciao!

 image670 image671 image672 
 123375-347 123375-343 123375-342123375-340 123375-339123375-338 123375-337123375-335 
Bilderna tagna av mig ;)

Kommentarer
Postat av: Ida

ojoj långt inlägg bra där ;D

Postat av: Carro

hehe ja när somnade du egentligen i söndags? du bara liksom försvann ju :P!

2007-07-24 @ 11:42:23
URL: http://citruus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback